Helsam-logo-1

Baggrund

20 års samarbejde

Helsam er Danmarks største helsekostbutik, som så dagens lys i 1985. I 2011 åbnede den første Helsam-ejede detailbutik, Helsam Sønderborg. Det var startskuddet på Helsam Kæden, som i dag består af 30+ butikker fordelt over hele landet. Kæden sælger helseprodukter, kosttilskud, naturmedicin, personlig pleje og fødevarer fra 220+ leverandører med fokus på det naturlige valg, herunder sundere livsstil.

Med 150+ ansatte, flere webshops, egne butikker og franchisebutikker er det essentielt med en stabil IT-drift. Den er outsourcet til Hostnordic, som har fungeret som IT-partner, lige så længe som Hostnordic har eksisteret. Det vil sige ca. 12 år. Før det var Helsam kunde hos Servicegruppen, som Hostnordic opkøbte. Deres faste konsulent, John, fulgte med og samarbejdet med en fast konsulent strækker sig dermed over 20 år. 

Udfordring

Mangel på tid og fokus til daglige opgaver

I en travl virksomhed kan det være svært at få sat tid af til et målrettet fokus på IT-udvikling, når systemerne og dagligdagen bare kører. Helsam havde også denne udfordring, men var bevidste om at de ville være på forkant med udviklingen indenfor IT og at det krævede klare produktplaner og konsulenthjælp. 

Udklip-3

For netop at være på forkant med tingene og understøtte at Helsam når deres mål, sørger Helsams IT-konsulent fra Hostnordic for, at de har nogle klare produktplaner. 

Birgitte Schou Clausen, IT-chef hos Helsam udtaler:

"Den største fordel er helt klart, at vi har en person der kender vores produkt og forretning til fingerspidserne. En, vi har haft et samarbejde med i mange, mange år.  

Den personlige relation betyder meget for os. John kender os ud og ind. Vi har en yderst betroet konsulent, som vi kan sparre med, når der ligger noget nyt i pipeline. Han kender vores systemer og er i stand til at vurdere, om vores setup egner sig. Dermed kan vi være på forkant med tingene. Og det ligger os meget på sinde."

helsam ny

Månedligt servicetjek minimere udfordringer

"Vi oplever ikke en masse udfordringer. John har sørget for, at alt er uden udfordringer. John er booket til at komme ud til os 1 ½ dag om måneden, hvor vi får et servicetjek. Her tjekker han om alt virker, om der har været fejlmeldinger osv. Vi booker ham et kalenderår ad gangen."

Overgangsalder-Test-Kvinde

Birgitte afslutter med hvordan Hostnordic giver Helsam mest værdi:

"Vi bruger konsulentens ekspertise. Han løser nogle opgaver, som vi har valgt ikke selv at løse, og så har vi dermed tid til at fokusere på andre områder i dagligdagen. Det har vi vurderet giver Helsam mest værdi."

Løsning

Fast konsulent ude hver måned

To gange hver måned tager Hostnordics konsulent John ud til Helsam og tjekker at alt virker som det skal. Det betyder, at der frigives tid til at Helsams interne IT-afdeling kan fokusere på andre dagligdagsopgaver. John er booket et år ad gangen, så der er en plan for udvikling og fremgang. 

Resultat

Ingen IT-udfordringer og altid på forkant

At have en fast konsulent på besøg 1-2 dage om måneden betyder, at Helsam altid er på forkant med udviklingen. Der er styr på fremtidig implementering samt evt. afvikling af IT. Det betyder også, at de har nem adgang til ekspertviden og at problemer løses hurtigt. Helsam har dermed tid til at få løst de dagligdagsopgaver og med en sikkerhed for, at der også tages hånd om andre IT-opgaver samt projekter. 

Vil du være den næste succeshistorie? 

KONTAKT OS

Skriv til os

sales@hostnordic.com

Giv os et kald

7022 9029

Hostnordic LinkedIn
Hostnordic Facebook
Hostnordic Twitter profile